Ny dansk/svensk film...

Här kan du diskutera och ställa frågor av mer allmän karaktär.

Moderator: JB

Ny dansk/svensk film...

Inläggav Matte 2010-07-28, 23:45

Bild

http://www.garaget.org/?car=82787 - 92 Caprice Wagon
Användarvisningsbild
Matte
112  Vilande medlem

Registrerad i forumet:
2005-02-03, 16:13

Re: Ny dansk/svensk film...

Inläggav Mexican 2010-07-29, 1:38

hehe!

Danskarna kan göra skojjiga filmer de. Men så röker de ju hasch, har prostituerade, kan köpa sprit i affärer(och inte apotek) och röker en massa cigaretter utan filter med. Inte alls lika trista som sitt grannland.

Hörde en dansk en gång som kommenterade(iklädd sin kofta) att hellre leva som dansk, röka och dricka och vara lycklig till man är 65 än att vara svensk, äta GI, köra volvo och leva allmänt olycklig till 85...
Roger Gustafsson
Caprice Coupé -82, 350, No cat, No EGR - just in and out, tru dual exh, TH 200 4R, 8,5" bkxl
Life is better with cheap gas, beer and women
Sand&Salt Mexican Leather
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:
2009-10-27, 8:50

Inläggav Arvid 2010-07-29, 9:22

Mexican skrev:Men så röker de ju hasch, har prostituerade, kan köpa sprit i affärer(och inte apotek) och röker en massa cigaretter utan filter med.

...och jag som alltid har undrat varför danskarna snackar så sluddrigt så man inte hör vad dom säger... :D

Bild
Caprice HGV 89:a (såld)... Roadmaster HGV 96:a
Användarvisningsbild
Arvid
337  Vilande medlem

Registrerad i forumet:

Inläggav mr_classic 2010-07-29, 15:56

Mexican skrev:hehe!

Danskarna kan göra skojjiga filmer de. Men så röker de ju hasch, har prostituerade, kan köpa sprit i affärer(och inte apotek) och röker en massa cigaretter utan filter med. Inte alls lika trista som sitt grannland.

Hörde en dansk en gång som kommenterade(iklädd sin kofta) att hellre leva som dansk, röka och dricka och vara lycklig till man är 65 än att vara svensk, äta GI, köra volvo och leva allmänt olycklig till 85...

så sant, finns ju ingen vits med att leva och ha tråkigt! allt är ju för övrigt farligt nu för tiden enligt myndigheterna. man skulle starta en fristad någonstans i Sverige, fritt från alla myndigheter, och själv frånsäga sig sitt medborgarskap i Sverige 8)
Caprice classic 1991
Användarvisningsbild
mr_classic
Forumanvändare

Registrerad i forumet:
2009-02-01, 22:04

Inläggav Mexican 2010-07-29, 18:07

Jag tänkte göra som de har tradition här i Latinamerika: Jag lever i exil tills det är läge att återkomma och ta makten! Varför nöja sig med en liten plätt när man kan ta hela landet! 8)

Och moralpaniken och förbuden är det första att åka. "Rösta" på mig...
Roger Gustafsson
Caprice Coupé -82, 350, No cat, No EGR - just in and out, tru dual exh, TH 200 4R, 8,5" bkxl
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav mr_classic 2010-07-29, 19:19

Mexican skrev:Jag tänkte göra som de har tradition här i Latinamerika: Jag lever i exil tills det är läge att återkomma och ta makten! Varför nöja sig med en liten plätt när man kan ta hela landet! 8)

Och moralpaniken och förbuden är det första att åka. "Rösta" på mig...

hehe, sounds fucking great! Jag har oxå för avsikt att flytta utomlands, känner mig inte särskilt svensk egentligen även om jag är (mörk)blond och blåögd.. Då menar jag på det mentala planet, tycker den Svenska livstilen överlag suger. Allt handlar om kneg, kneg, kneg, supa, kneg, ha tråkigt, bli pensionär, gnälla, dö. Jag överdriver nu men ändå, man kan ju helt enkelt välja bort och fokusera helt på sitt eget liv och köra på i sin egen stil ändå men man blir hela tiden påmind om den svenska jantelagen.

Har absolut inget emot att jobba eller nått sånt men är så trött på att hela tiden bli motarbetad när man har bra idéer, vill man starta eget blir det nej. I Sverige blir man behandlad som om man vore förståndshandikappad och inte kan ta ansvar för sig själv, finns en myndighet för allt. Myndigheten för lyktstolpar osv. Är så uppstyrt allt här att det helt enkelt blir jävligt tråkigt. Danmark och Sverige är ju tom som natt och dag. Och ändå är detta grannländer... Nu gnäller ju jag oxå :lol: Ta det med en nypa salt men ligger ändå hyffsat mycket seriösitet i det.
Caprice classic 1991
Användarvisningsbild
mr_classic
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Mexican 2010-07-29, 21:08

Sen har Mexiko iofs en ickefungerande rättstat, knarkhandlare, shootouts och banditer överallt, man kan inte lita på någon samt att man är tvungen att ha galler för alla fönster och passa hunden så inte nån stjäl den för att laga middag.
Man får passa sig själv alltså, inte helt lätt för en "nymexican" från Svedala har jag fått lära mig. Men man lär sig av sina misstag.

Men av någon anledning föredrar jag Mexico ändå!!!
Roger Gustafsson
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav mr_classic 2010-07-29, 21:29

Mexican skrev:Sen har Mexiko iofs en ickefungerande rättstat, knarkhandlare, shootouts och banditer överallt, man kan inte lita på någon samt att man är tvungen att ha galler för alla fönster och passa hunden så inte nån stjäl den för att laga middag.
Man får passa sig själv alltså, inte helt lätt för en "nymexican" från Svedala har jag fått lära mig. Men man lär sig av sina misstag.

Du känner väll att du lever där borta 8)
Caprice classic 1991
Användarvisningsbild
mr_classic
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Oskar 2010-07-29, 21:38

jag tycker ofta att det är för mycket förbud, regler och försiktighet i det svenska samhället, det vore inte fel med lite slappare inställning, men samtidigt är ordning och reda också viktigt och när man hör hur ni har det där borta så blir man lite avskräckt. jag vill kunna ställa bilen utanför huset utan att jag får dörrarna insparkade och rutorna utslagna, det är ju min bil så jag har rätt att få ha den ifred.
det känns mycket olustigt med dessa ligor som åker runt och snor 4-hjulingar nu när jag köpt en sån, och den politiker som kan ta till hårdhandskarna mot sån skit får garanterat min röst, men ingen vågar väl röra i skiten.
Buick Roadmaster -93 Vortec 350, TH700
Analog bakåtsträvare
Användarvisningsbild
Oskar
332  Vilande medlem

Registrerad i forumet:

Inläggav Mexican 2010-07-29, 21:46

mr_classic skrev:
Mexican skrev:Sen har Mexiko iofs en ickefungerande rättstat, knarkhandlare, shootouts och banditer överallt, man kan inte lita på någon samt att man är tvungen att ha galler för alla fönster och passa hunden så inte nån stjäl den för att laga middag.

Du känner väll att du lever där borta 8)

De e la det!
Roger Gustafsson
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Mexican 2010-07-29, 21:54

Vill påpeka en sak. Fast det är en massa banditer här så är det ändå vissa grejer som förvånar mig...
Tex så sitter alla elmätare här utomhus, helt oskyddade i sin glaskåpa.
Har aldrig sett en elmätare söndersparkad. Aldrig sett en telefonkiosk sabbad. De har vattenkranarna utomhus här, på utsidan av huset alltså, även vattenmätaren sitter där. ALDRIG sett en förstörd eller missbrukad sådan.
BIlar som står utomhus har jag aldrig hört att de blir vandaliserade. Dock är det ju ingen höjdare att lämna sin gps och finfina stereo i bilen.
Aldrig hört talas om folk som fått sina backspeglar bortsparkade av fyllon på lördagsnatten.
Aldrig sett folk som kastar McDonaldsbrickor på gatan...

Skolorna har jag aldrig sett klotter på, de kan vara risiga men där är inga stora klottergrejer eller sönderhängda staket etc. Min teori är att här har de viktigare saker för sig än att lägga ner energi på sånt som inte leder någonstans. I Sverige och EU har vi det så bra att vi inte har nåt bättre för oss.
Roger Gustafsson
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Oskar 2010-07-29, 23:53

Analog bakåtsträvare
Användarvisningsbild
Oskar
332  Vilande medlem

Registrerad i forumet:

Inläggav Mexican 2010-07-30, 1:04

Oskar skrev:mexikansk elstandard: http://www.youtube.com/watch?v=vqtKoBNq20Q" target="_blank" target="_blank
http://www.youtube.com/watch?v=UQyf4-ZI ... re=related" target="_blank" target="_blank

:lol:

Jepp, thats the way it is! Men det funkar! :lol:
You want it cheap? You get it cheap! Men alla jänkebilar byggs ju i Mexiko ändå så... Tja... ;)

Och det är alltid lika roligt höra amerikaner snacka spanska med lite lagom nedsättande ton. Moouuyyyyy immmporrrrrtantteeeeyyy poooauurr favvouuarrr

Du kan inte sätta fast kabel med klammer som i Sverige, då går väggen sönder eller du får betala skadorna(spikhålen i väggen). Det är helt annorlunda system och kultur. Det är inte som hemma men fungerar ändå. Träd är ju gratis ledningsstolpar, de behöver inte tillverkas, de behöver inte transporteras dit, de behöver inte installeras, de ruttnar inte eftersom de lever. Hur smart som helst! 8)
Roger Gustafsson
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Mexican 2010-07-30, 1:11

Ska kanske tillägga att jag är utbildad elektriker... Så man är ju lite försiktig ibland när man ser vissa "installationer"
Roger Gustafsson
Användarvisningsbild
Mexican
Forumanvändare

Registrerad i forumet:

Inläggav Oskar 2010-07-30, 10:04

jo, jag har också utbildning och erfarenhet av starkströmsinstallationer, och det är uttrycket att installationer skall utföras enligt "god elsäkerhetsteknisk praxis" som står skrivet i elinstallationsföreskrifterna som inte riktigt nått fram i länder som mexico, visst funkar det ändå, men det stryker nog med några fler istället. sen finns det ju en uppsjö med hallelujainstallationer här också, men man slipper för det mesta se dom offentligt, förutom på pizzerior då :shock:

thailand är ju inte bättre heller: http://sites.google.com/site/pellespann ... allationer
Analog bakåtsträvare
Användarvisningsbild
Oskar
332  Vilande medlem

Registrerad i forumet:

Nästa