Matte skrev:3.5L? Då är den nog hemmasnickrad

Vad gör du i Mexico om man får fråga?? Sorry jag är ett resefreak eller ja...har varit.
Jadu, i Mexico kan man inte veta. Har fått lära mig ett nytt uttryck sedan jag kom hit: Mexican Repair
Tjejen är tandläkare på ett sjukhus här. Så jag flyttade hit till henne. Hon är Mexikanska.
Idag har jag inte hunnit med så mycket med den kärran. På väg till tjejens jobb så dånade jag in i en gammal Ford Topaz med tjejens Ford Ka. Jävla idioter som kör här. Bara för att det är grönt betyder det inte att man har tänkt att köra, det kan lika gärna betyda att man kör litegranna och sen tvärnitar. Varför? Ingen aning, ingen vet. Sen att bromsljusena skulle fungera.... glöm det.
Men att slita ner hela fronten på en Ford Ka, rätta ut stötfångarbalken, byta kylare(mot en krocksäker i metall) och montera hela kalaset igen på en halv dag är väl inte så illa?
Iallafall, jag tog lite bilder på Capricen. Bifogar. Nån som vet var man ska kika för att kunna avgöra vad det är för en skapelse så kan jag ta lite bilder av just den delen. Alla typer av IDnummer verkar borta. Det enda som fanns under vindrutetorkaren var två hål där jag antar att det suttit en id-plåt.
I regpapperna så börjar serienumret(vad det nu betyder) med en 4. Det är det enda jag kommer ihåg nu. Men det är inte tillräckligt långt för att kunna stämma med varken gamla VIN-systemet eller det nya.
Först rev jag ner Kan

Sen tog jag lite foton medans Forrden var på rikt.

'
Vad är en sånhär kärra värd? Det mesta fungerar inte. Fönsterhissarna funkar ibland. Den går rätt illa på tomgång och dör om man lägger i växel utan gas. Gillar inte att vara "kall" (plus tretti grader utomhus alltså), choken funkar inte.
Men tjejens morbor luskade fram en nyrenoverad fyrportsförgasare från loftet på verkstaden. Med fungerande choke.
Morbor Tato vill ha 8000pesos för den = 4500 spänn.
Jag har tagit den en runda i kvarteret när det varit mörkt - den är obetald på skatten och det är inte poppis bland La Policia om de ser en. Går fint utan missljud, växlar lite abrupt bara.
Roger Gustafsson
Caprice Coupé -82, 350, No cat, No EGR - just in and out, tru dual exh, TH 200 4R, 8,5" bkxl
Life is better with cheap gas, beer and women
Sand&Salt Mexican Leather