Tackar för manualerna!

Noppe, det har inte hänt nått med lådan mer än att jag hunnit köpa olja för en mindre förmögenhet...o jagar med blåslampa för att få bilen körklar så fort så möjligt!
...har o andra sidan målat fasaderna på nästan alla husen på gården...

Fick lite annat o göra, lite kul faktiskt. Satt här hemma o njöt av min semester när en mekaniker från "Saab" här i stan rullade in på gårdsplanen. Dom hade fått in en 900 cab som dom inte fick rätt på taket på. En vecka har dom hållt på o lirka men taket vägrar röra sig! Han undrade om jag hade nån idé eftersom jag skruvat mer med cabarna än dom har.
Hur ofta händer det?!

:D
När jag köpte min -98:a för drygt 4 år sedan o ville få kollat felkoder o uppdatera elektroniken va det första gången dom hade en cab av den generationen i verkstan!
Inte helt okomplicerade konstruktioner dom där taken. Blir inte lättare av att dom gör så stora förändringar mellan årsmodellerna att dom inte e kompatibla (kan man säga så?) med varandra heller o fanns bara i 4 år.
Varbergs Motortekniska (Gamla Saab i Varberg) e glada killar med hjärtat på rätt ställe. Dom ställer upp i vått o torrt så det e klart man hjälper till om man kan

Min egen bil har det inte gått o fälla taket på sen i höstas. Den ska ställas av så fort chevan e klar, så taket kan plockas ner. Fick för mig att gå ut o kolla en teori om vad som kan va fel på den andra bilen o för skojs skull provade jag o trycka på knappen i min egen bil. Av nån outgrundlig anledning fällde den ihop taket snyggt o prydligt utan några större protester!

Gick till o med att fälla upp igen!!
Det e spännande med elstyrda prylar

I morrn ska jag alltså in till stan o skruva lite nyare GM